Oranjepop, Koningsdag, Koningsconcert en 4e Oldtimer Truckersparade Oldebroek

Nadat op vrijdag 21 april de Koningsspelen hebben plaats gevonden gaan de activiteiten van de Oranjevereniging Oldebroek op zaterdag 22 april van start met een muzikale aftrap van diverse lokale popbands, op Koningsdag donderdag 27 april zullen er de gehele dag activiteiten zijn in Oldebroek. Op vrijdag 28 april is er een speciaal Koningsconcert en zaterdag 6 mei vind de 4e editie van de Oldtimer Truckersparade plaats in Oldebroek. De diverse onderdelen bieden vermaak voor jong en oud.

ORANJEROCK ZATERDAG 22 APRIL 2017

Zaterdag 22 april organiseert de Oranjevereniging Oldebroek voor de 6e maal Oranjerock (Muziek van Veluwse bodem) in het Kulturhus ‘De Talter’.De line up is ook dit jaar weer ‘vet’ te noemen, met de volgende Bands: The Thundercats, Different Socks en Popcorn Sutton.

De zaal is open om 20:30 uur en de muzikale avond begint om 21:00 uur. De entree t/m 17 jaar is €5.00,- en 18+ is €7.50,-

OCHTENDPROGRAMMA KONINGSDAG DONDERDAG 27 APRIL 2017

09:30—10:00
Rondgang Chr. muziekvereniging Concordia start vanaf Kulturhus De Talter

10:00—10:30
“De Hullen”, ophalen van de kinderen, ouders en belangstellenden.

Muzikaal intermezzo bij “De Hullen”.Vervolg route:
Stationsweg (R), Bloemstraat(R), Dahliastraat (L), Asch van Wijckkaan, Raadhuisplein.

09:00 – 17.00
Oranjemarkt op het Raadhuisplein

10:20 – 10:30
Aubade op het Raadhuisplein. Ontvangst en welkom met burgemeester Hoogendoorn en mevrouw Hoogendoorn.

10.30 – 12.00
Kinder attractiepark op het Raadhuisplein. GRATIS voor de kinderen van de basisschool Koninklijke Glitter Tattoo’s
verzorgd door Michel van ‘t Ende Productions.

ORANJEMARKT KONINGSDAG DONDERDAG 27 APRIL 2017

Vanaf 09.00 is er de gelegenheid om deel te nemen aan de Oranjemarkt op het Raadhuisplein. Voor deelname aan de Oranje vlooienmarkt is reservering gewenst, de tarieven voor grondplekken zijn € 2,50 (kinderen) en € 5,00 (volwassenen). Tarief voor de marktkraam is € 20,00. Reserveren? Bel of mail Johan van de Weg: Telefoonnummer : 06 53 35 39 68

Email : johanvandeweg@hotmail.com

MIDDAGPROGRAMMA KONINGSDAG DONDERDAG 27 APRIL 2017

13.00 – 17.00
Kinder attractiepark voor alle kinderen en jongeren. Entrée : € 5.00

Muzikale optredens van het koor Vocal Match en zangeres Whitney

14:00—16:00
Spektaculaire demonstraties waaronder “Vlam in de pan” door plaatselijke vrijwillige brandweer van Oldebroek.

14:00—16:00
Voor de kinderen Victor Vlam de Draak verzorgd door Michel van ‘t Ende Productions.

AVONDPROGRAMMA KONINGSDAG DONDERDAG 27 APRIL 2017

16.00 – 20.00
KPN Inline cup skeelerwedstrijd rondom het Raadhuisplein.

18.45 – 21.00
Optocht vanuit De Hagen met eindpunt het Raadhuisplein.

Het programma van de KPN inline CUPskeelerwedstirjd is als volgt:

16:00 B-rijders
17:00 Dames
18:00 A-rijders

OPTOCHT KONINGSDAG DONDERDAG 27 APRIL 2017

Er zal een optocht worden gehouden, met grote en kleine wagens, fietsen, karretjes, skelters, kinderwagens, op step of skeelers etc. De thema keuze van de versiering is vrij.

19:00 – 19:30
Opstellen optocht. Locatie voor de start van de optocht is aan de Hagen in Oldebroek. Alle deelnemers met motorvoertuigen aanrijden via de rotonde vanaf de Westerweg.

19.15-20.00
Beoordeling jury. Tevens bezichtigen van de voertuigen voor publiek. Er zal een aparte beoordeling plaats vinden voor fietsen/voetgangers en karretjes/skelters.

ROUTE VAN DE OPTOCHT KONINGSDAG 27 APRIL 2017:

Start 20.00 uur: De Hagen – Klocklaan – Nobelsingel (R) – Ds. Otto Veeninglaan (L) – Stationsweg (L) – van Asch van Wijcklaan (L) – Tulpstraat (L) – van Pijkerenlaan (L) – Stouwdamsweg (L) – Zuiderzeestraatweg (L) – Spronksweg ( L), v Sytzamalaan ( L ).

Einde optocht Raadhuisplein: al hier opstellen om het Raadhuisplein hier zal de prijs uitreiking plaats vinden.

FEESTELIJK KONINGSCONCERT VRIJDAG 28 APRIL 2017

Koning Willem Alexander hoopt op 27 april 2017 zijn 50ste verjaardag te vieren. Dirigent, bestuur en leden van Vox Humana vonden dit een reden voor een feestelijke oranjeconcert met koor- en samenzang. Er worden o.a. vaderlandse liederen gezongen. Dit Koningsconcert vindt plaats op 28 april in de kerk van Luctor et Emergo aan de Mheneweg Noord 1 te Oldebroek en begint om 20.00 uur.

Aan dit concert werken mee: Interkerkelijk Gemengd koor ’t Harde, Sursum Corda uit Nieuwleusen, Vox Humana uit Oldebroek o.l.v. Bert Gelderman, Erica Vogel op dwarsfluit, Wim Kanis op piano en de Chr. Oranjevereniging Oldebroek.

OLDTIMER TRUCKERSPARADE OLDEBROEK ZATERDAG 6 MEI 2017

Zaterdag 6 mei ook volop activiteiten in Oldebroek, op en rondom het Raadhuisplein zal de de 4e Oldtimer Truckersparade plaatsvinden. Een spectaculair rijdend museum van Oude Trucks zal rond 10.00 op het Raadhuisplein in Oldebroek arriveren. Om +/- 11.00 vertrekken de trucks voor een toertocht om later op de dag weer op het plein terug te komen. Het geheel wordt omlijst met muzikale optredens, een gezellig terras, demonstraties van op afstand bedienbare mini trucks. Dit evenement is gratis toegankelijk. U bent van harte welkom om mee te genieten van al dit prachtige rijdend materieel, een stuk historie wat met trots door de eigenaren wordt onderhouden. Historische Trucks, motoren, auto’s veel kijkplezier op de Oldtimer Truckersparade Oldebroek.