Veel oldtimers verwacht in Oldebroek zaterdag 6 mei

OLDEBROEK – Er worden veel oldtimers verwacht tijdens de 4e Oldtimer Truckersparade Oldebroek georganiseerd door de Oranjevereniging Oldebroek. De 4e editie van de Oldtimer Truckersparade Oldebroek, wordt gehouden op zaterdag 6 mei, op en rondom het raadhuisplein bij het gemeentehuis in Oldebroek. ‘s Morgens om 10:00 uur zal het oldtimerspektakel beginnen, met een defilé waar de nodige informatie van de verschillende oldtimers wordt verteld aan het publiek. Aansluitend na het defilé vertrekken de deelnemers met hun oldtimer voor een rondrit in de omgeving van  Oldebroek, nieuw is dit jaar dat er twee routes zijn uitgezet. De trucks, tractoren en de bromfietsen rijden een route van ongeveer 38 km, terwijl de auto’s en motoren een route rijden van ongeveer 48 km. Er wordt in groepen gereden, trucks apart tractoren, motoren. alle deelnemers komen voor koffiepauze bij congres en partycentrum Coelenhage in Wezep, waarna ze vervolgens weer richting Oldebroek gaan.

Ook zijn er voor de deze editie eigenaren met oldtimer tractoren uitgenodigd, er zullen
dan ook een aantal oldtimer tractoren te bewonderen zijn op zaterdag 6 mei in Oldebroek. Naast de oldtimer tractoren, zijn er ook weer oldtimer auto’s, motoren en bromfietsen te bewonderen , maar vooral veel oldtimer trucks waaronder veel Amerikaanse oldtimer trucks. Met de diversiteit aan verschillende oldtimers is de Oldtimer Truckersparade Oldebroek, een oldtimerevenement geworden voor elke oldtimerliefhebber.

De Oldtimer Truckersparade Oldebroek groeit elk jaar weer, dit merkt de organisatie aan  de aantal aanmeldingen van de eigenaren van oldtimers, het ziet er naar uit dat er zaterdag6 mei, meer dan honderd oldtimers te bezichtigen zijn in Oldebroek.

Naast de vele oldtimers is er meer te zien tijdens de 4e Oldtimer Truckersparade Oldebroek, zo zal de stoomtruck op schaal weer rondrijden, en zullen er een aantal enorme stationair draaiende machines te zien zijn.

Het classic racing team uit Oldebroek zullen ook weer hun classic racemotoren aan het publiek laten zien, en er kunnen dit jaar wel eens bijzonder racemotoren tussen staan.
Ook zullen er weer demonstraties te zien zijn van radiografisch bestuurbare trucks, van de Modelbouwclub ‘’De Vriendschap’’ en de ‘’Noord Nederlandse Modelgroep’’.
Zij zullen doorlopend de hele dag demonstraties verzorgen, wat zeker de moeite waard is om te bekijken.

Ook zullen er een aantal Dakar Trucks op schaal te bewonderen zijn, deze zullen rond rijden over het raadhuisplein, voor een impressie kijk dan even op www.modelbouwtruck.nl Ook zullen er weer een aantal standhouders aanwezig zijn, die van alles te koop aanbieden.

Dit jaar zal ook ‘’Stichting Hoogvliegers’’ met een stand aanwezig zijn, deze stichting zet zich in voor ernstig zieke kinderen met een verstandelijke en of een lichamelijke beperking, om deze kinderen  een dag van hun leven te bezorgen, neem eens een kijkje op en steun deze stichting www.stichtinghoogvliegers.nl

Om even bij te komen, kan de bezoeker gebruik maken van een gezellig overdekt
horecaterras, en even bijpraten over dit prachtig evenement. Bij het horecaterras wordt het evenement afgesloten, met een live optreden van ‘’Duo Remix’’, waar dan weer nodige bekende Nederlandstalige nummers te horen zijn.

Nieuwsgierig geworden?
Kom dan zaterdag 6 mei a.s. naar de 4e Oldtimer Truckersparade Oldebroek op en rondom het raadhuisplein in Oldebroek, entree is gratis.