VEEL OLDTIMERS VERWACHT IN OLDEBROEK 5 MEI

Er worden weer veel oldtimers verwacht tijdens de 5e editie van de Oldtimer Truckersparade Oldebroek welke op zaterdag 5 mei wordt gehouden, dit keer op een nieuwe locatie. Het parkeer terrein van ‘’Kulturhus De Talter’’ aan de stouwdamsweg zal dit jaar het decor zijn van veel oldtimers. Rond de 100 eigenaren van oldtimers hebben zich ingeschreven voor de 5e editie, waaronder veel oldtimertrucks maar ook oldtimer auto’s en de oldtimer tractoren zijn ook weer van de partij. De solexclub ‘’ ’t Olde Ploffie’’ uit Nieuwleusen zullen aanwezig zijn met hun prachtige collectie solexen, maar ook aan aantal klassieke brandweervoertuigen zullen te bewonderen zijn.

Om 10:00 is de officiële opening door de Burgemeester van Oldebroek Mr. A. Hoogendoorn, waarna omstreeks 10:30 uur wordt begonnen met het 1 e defilé namelijk de trucks met oplegger of aanhanger vertrekken voor hun rondrit in de omgeving van Oldebroek. Ongeveer 11:30 uur is het 2e defilé dan vertrekken de klassieke auto’s voor hun rondrit van ongeveer 40 km in de omgeving van Oldebroek. Vervolgens zal ongeveer om 12:30 uur het defilé voor de volgende groep trucks (bakwagens en de losse trekkers) beginnen, en vervolgens gaat deze groep ook rondrit rijden in de omgeving. Tot slot zal ongeveer om 13:30 uur het defilé beginnen voor de tractoren en de solexen ook zij rijden een vervolgens een rondrit in de omgeving. Er zijn dit jaar dus drie verschillende routes, de éérste groep truck die om 10:30 uur zijn vertrokken worden rond 12:00 uur weer terug verwacht. De routebeschrijvingen van de verschillende routes kunt u op de website www.oldtimertruckersparade.nl vinden.

Bij terugkomst worden de oldtimers opgesteld voor de show, die omlijst wordt door verschillende standhouders waaronder een klassieke ijsverkoopwagen. Er zijn demonstraties van radiografisch bestuurbare trucks, de stoomtruck op schaal rijd ook weer zijn rondjes en er is een bijzondere stoommachine te bewonderen. Het classic racing team ‘’The six cilinders’’ uit Oldebroek zijn ook aanwezig met hun klassieke racemotoren, ook Addy Kalf al aanwezig zijn met een aantal klassieke crossmotoren.Ook zal het tractorpulling team ‘’Mein Masjien’’ uit Elburg aanwezig zijn met hun Ford capri waarmee ze de tractorpulling wedstrijden rijden.

Vanaf 15:00 uur zijn er live optredens van Duo Remix uit Oldebroek en Daniël Zuidema uit Hoogeveen en als afsluiter zal Hessel Wijkstra bekend van Radio NL optreden, van deze optredens kunt genieten vanaf een gezellig terras. Bent u nieuwsgierig geworden? Kom dan zaterdag 5 mei a.s. naar Oldebroek naar de 5e Oldtimer Truckersparade Oldebroek aanvang 10:00 uur.