HERDENKING OLDEBROEK 4 MEI

De Chr. Oranjevereniging Oldebroek organiseert de 4 mei de herdenking in Oldebroek. Iedereen wordt dan ook uitgenodigd om de herdenking op de begraafplaats “De Eeklenburg” bij te wonen. Wij verzoeken een ieder om tijdig aanwezig te zijn, zodat wij samen naar de herdenkingsplaats kunnen lopen. De indeling van de herdenking ziet er als volgt uit:

19.30-19.40 uur Opstellen van de stoet op de parkeerplaats van de begraafplaats “De Eeklenburg” te Oldebroek.
19.40-19.50 uur Vertrek naar, aankomst bij en opstellen om de “ERE-GRAVEN”.
19:50-19:57 uur Dodenappel. Zie voor namen onze website
19.58-20.00 uur Spelen van de “Last Post”.
20.00-20.02 uur Twee minuten stilte.
20.02-20.04 uur Spelen van de “Reveille”.
20.05-20.15 uur Kranslegging namens de bevolking Oldebroek. Bloemlegging bij de “EREGRAVEN” door de leerlingen van de basisscholen, instanties, groepen en individuele personen.
20.15-20.20 Voordracht gedicht en afsluiting met het zingen van het Wilhelmus Muziekvereniging Concordia zal tijdens de herdenking voor ons spelen.

We eindigen gezamenlijk met het zingen van het Wilhelmus. Hierna wordt er een rondgang langs de “EREGRAVEN” gemaakt waarna we naar de uitgang van de begraafplaats gaan.

Het bestuur van de Christelijke Oranjevereniging en velen met ons zouden graag zien dat, evenals voorgaande jaren, veel mensen uit Oldebroek en omgeving, jong en oud, de dodenherdenking bezoeken.

Twee minuten stilte te betrachten bij de “EREGRAVEN” als waardering voor de gevallenen gedurende de oorlogen zal ons doen beseffen dat dit nooit weer gebeuren mag!