Programma Herdenking Oldebroek 4 mei 2017

Oldebroek – De Chr. Oranjevereniging Oldebroek organiseert de 4 mei herdenking in Oldebroek. Iedereen wordt dan ook uitgenodigd om de herdenking op de begraafplaats “De Eeklenburg” bij te wonen. Wij verzoeken een ieder om tijdig aanwezig te zijn, zodat wij samen naar de herdenkingsplaats kunnen lopen.

Burgemeester Hoogendoorn legt samen met zijn vrouw een krans. Ook legt de heer Prins namens de Oranjevereniging een krans.

De indeling van de herdenking ziet er als volgt uit:

19.30-19.40 uur: Opstellen van de stoet op de parkeerplaats van de begraafplaats “De Eeklenburg” te Oldebroek.

19.40-19.50 uur: Vertrek naar, aankomst bij en opstellen om de “ERE-GRAVEN”.

19:50-19:57 uur: Dodenappel. (Zie voor namen: www.oranjeverenigingoldebroek.nl)

19.58-20.00 uur: Spelen van de “Last Post”.

20.00-20.02 uur: Twee minuten stilte.

20.02-20.04 uur: Spelen van de “Reveille”.

20.05-20.15 uur: Kranslegging namens de bevolking Oldebroek.

Bloemlegging bij de “EREGRAVEN” door de leerlingen van de basisscholen, instanties, groepen en individuele personen.

20.15-20.20 uur: Voordracht gedicht en afsluiting met het zingen van het Wilhelmus.
Muziekvereniging Concordia zal tijdens de herdenking voor ons spelen. We eindigen gezamenlijk met het zingen van het Wilhelmus. Hierna wordt er een rondgang langs de “EREGRAVEN” gemaakt waarna we naar de uitgang van de begraafplaats gaan.

Het bestuur van de Christelijke Oranjevereniging en velen met ons zouden graag zien dat, evenals voorgaande jaren, veel mensen uit Oldebroek en omgeving, jong en oud, de dodenherdenking bezoeken.

Twee minuten stilte te betrachten bij de “EREGRAVEN” als waardering voor de gevallenen gedurende de oorlogen zal ons doen beseffen dat dit nooit weer gebeuren mag!