Programma Koningsnacht 26 april en Koningsdag 27 april 2023 Oldebroek

Oldebroeker Boerenrockavond

Op 26 april, tijdens Koningsnacht, wordt een Boerenrockavond gehouden in Oldebroek. Deze avond zal gevierd worden met optredens van Mooi Wark, Boer Bennie en de Wim Salabim Show. Mooi Wark bestaat uit Bert Koops (leadzang en gitaar), William Bossong (basgitaar), Arnold Kuik (gitaar) en Dennis Hendriks (drum).

Mooi Wark zal twee keer 45 minuten optreden, de band is bekend om hun improvisaties en interactie met het publiek, en uiteraard rock-‘n-roll. Samen met Boer Bennie en Wim Salabim gaan zij er een geweldig feest van maken.

De tent is open vanaf 20.00 uur.

Kaarten zijn in de voorverkoop verkrijgbaar voor € 17,50 (aan de kassa € 22,50). Verkoopadres Coop Oldebroek en online www.streetraceoldebroek.nl/oranjefestijn. De kaartenverkoop is gestart.

Het Kulturhusplein is aan de Stouwdamsweg 4 in Oldebroek. Deze avond wordt georganiseerd door de Chr. Oranjevereniging Oldebroek en de Stichting MTB Streetrace

Programma Koningsdag donderdag 27 april 2023

OCHTENDPROGRAMMA

09:30-10:00 Om half tien zal de Christelijke muziekvereniging Concordia startend vanaf Kulturhus een rondgang maken door het dorp en daarbij verschillende liederen spelen. 09:45-10:00 Kinderen van de basisscholen (en ook hun ouders) kunnen zich verzamelen bij verzorgingstehuis de Hullen, Stationsweg 20 voor een spelletjesformulier. Alle kinderen krijgen ook een consumptie bon voor limonade en een ijsje bij Marieke’s softijs op het evenemententerrein bij het Kulturhus.

10:00-10:10 Aankomst Concordia bij “De Hullen” voor ophalen van de kinderen en een muzikaal intermezzo.

10:10-10:20 Concordia begeleidt de kinderen en ouders naar het plein bij het Kulturhus

10:30-10:50 Aubade in de tent bij het Kulturhus.

11:00-13:00 Kinderprogramma basisscholen met diverse spelletjes. Voor de onderbouw (4-8 jaar) is er blikwerpen, parcours op een traptrekker, aardappel gooien, koemelken, eierrace, koetjeprik, sjoelen, boerderijpuzzel maken, schop hem erin en raad het dier. Voor de bovenbouw (8-12 jaar) is er lasso gooien, hoefijzerwerpen, koemelken, eierrace, gatenkaas, sjoelen, schop hem erin, mega bibber, spijkerbroek hangen en kruiwagenparcours.

11:00-12:00 Demonstraties van de dansgroepen van sportvereniging S.O.S. uit Oldebroek

11:00-16:00 Glittertattoo’s en Kindergrime. Laat je mooi versieren.

MIDDAG / AVONDPROGRAMMA

09.00-17.00 Oranje vlooienmarkt. Nadere informatie vindt u op de volgende pagina.

14:30-17:30 6 kamp met de volgende onderdelen : hooivork gooien, kruiwagenrace, Glij met je ei, skilopen, survivelbaan, gladiatorspel en touwtrekken. Teams kunnen zich inschrijven voor 5 euro per team (5 a 6 deelnemer per team) per email naar dik-gerriedoornwaard@hotmail.nl. Verzin daarbij een ludieke naam. Inschrijven kan t/m 21 april 2023.

14:00:17:00 Lasergamen (in het Oldebroekerbos) en demonstratie boogschieten, verzorgd door het Utrechts Buitencentrum. Opgave lasergamen kan t/m 25 april per email naar info@oranjeverenigingoldebroek.nl.

14:30-20:30 Radio NL drive-in show met Ivo Pasveer en diverse artiesen.

ORANJE VLOOIENMARKT Ook dit jaar is er weer een vlooienmarkt waarbij u spulletjes te koop kunt aanbieden. Verkoop etenswaren niet toegestaan. Reservering voor deelname aan de Oranje vlooienmarkt is gewenst. De tarieven zijn Grondplek kinderen : € 2.50 Grondplek volwassen : € 5,00 Marktkraam : € 17.50 (aantal beperkt dus op is op) Reserveren kunt u bij Erwin Doornewaard: Tel. nr. : 06-15545124. Email : ewin_doornewaard@hotmail.com