We blikken terug en kijken vooruit

Beste leden van de Chr. Oranjevereniging Oldebroek, belanghebbenden en inwoners van de gemeente Oldebroek,

Als voorzitter van de Chr. Oranjevereniging Oldebroek wil ik u namens het bestuur van de Chr. Oranjevereniging Oldebroek graag even bijpraten. We blikken terug en kijken vooruit.

Van de afgelopen maanden kunnen we terugkijken naar een fantastische muzikale koningsnacht en gezellige koningsdag. Ik hoop dat u allen er ook van genoten hebt. Wij als bestuur hebben er zeker van genoten en kijken er met een zeer tevreden gevoel op terug. Daarbij wil ik het bestuur van de St. MTB Streetrace en met name alle vrijwilligers hartelijk voor bedanken. Zonder de medewerking van vele vrijwilligers maar ook sponsoren was het allemaal niet mogelijk geweest. Nogmaals onze dank daarvoor!

Het begon dit jaar op 13 januari met een gezellige bingo avond in de kantine van voetbalvereniging Owios met prachtige prijzen. Op 1 april heeft toneelgroep Elspeet ons verdienstelijk vermaakt in het Kulturhus met een humoristische toneelavond. Afsluitend waren er mooie prijzen te verdelen met het gebruikelijke lootjes trekken.

Van koningsnacht en koningsdag 2023 kijken we met een zeer tevreden gevoel op terug. Een combinatie van muziek, sfeer, gezelligheid en versnaperingen maakte het plaatje helemaal compleet. Het Kulturhusplein stond in het teken van veel vertier voor jong en oud. De Drentse band Mooi Wark en meerdere artiesten hebben er zeker aan bijgedragen.

De dodenherdenking op 4 mei blijft elk jaar indrukwekkend op begraafplaats “De Eekelenburg.” Een moment om bij stil te staan en de oorlogsslachtoffers te herdenken die voor onze vrijheid hebben gevochten. Opdat wij niet vergeten…

Bestuurslid Jan van ‘t Hof mocht in juni de erepenning van de burgemeester in ontvangst nemen. Een erepenning die geheel tot z’n recht komt voor Jan gezien zijn inzet van de afgelopen jaren. Een mooi moment op een zonnige zaterdagmiddag waarbij meer vrijwilligers van de gemeente Oldebroek de erepenning in ontvangst mochten nemen.

We kunnen terugkijken naar een mooie periode en we kijken dan ook alvast weer vooruit naar volgend jaar. In oktober gaan we als bestuur van de Chr. Oranjevereniging bij elkaar zitten en de eerste plannen voor 2024 zijn alweer besproken. Binnenkort zal ik u verder daarvan op de hoogte brengen. Ik kan u alvast verklappen dat het in 2024 ook een mooi programma gaat worden.

We kunnen het nog steeds bolwerken maar we zijn op zoek naar uitbreiding van het bestuur. We zoeken met name versterking van mensen die affiniteit hebben met financiële administratie, secretariële administratie en het beheer van social media. Vind je het leuk en heb je tijd, laat het ons weten. Graag reageren naar email adres info@oranjeverenigingoldebroek.nl

Afsluitend wil ik u op de hoogte brengen dat de Rabobank elk jaar een donatie doet naar verschillende verenigingen. De som van de donatie is gelinkt aan het aantal stemmen van de Rabobank leden, zie www.rabobank.nl/clubsupport Als bestuur proberen we elk jaar een aantal mooie evenementen te organiseren maar dat gaat niet zonder financiële middelen. Misschien kunt u ons steunen door op ons te stemmen middels bovengenoemde link. Het stemmen is vanaf 4 tot en met 26 september 2023!!

Ook als lid van de Chr. Oranjevereniging Oldebroek bent u zeer welkom. U kunt inschrijven op de site van https://www.oranjeverenigingoldebroek.nl/word-lid/ Voor een bedrag van €12,50 per jaar kunt u ons steunen en krijgt u als lid de financiële voordelen met bijvoorbeeld een bingoavond en toneelavond zoals afgelopen jaar.

Als bestuur hopen we op uw medewerking en gaan wij als bestuur ons opnieuw inzetten voor een mooi programma in 2024! Namens het bestuur van de Chr. Oranjevereniging Oldebroek bedankt voor uw aandacht.

Met vriendelijke groet,

Adrie Dekker